Magnet za dame u novom odelu

Bez autora
Sep 26 2010

„Nisan mikra“ je od svoje treće generacije, predstavljene 2002. važila za pravi ženski automobil. Dopadljivog dizajna, pouzdana i laka za vožnju, kao magnet je privukla pripadnice lepšeg pola. Zato nas je na prezentaciji u Kopenhagenu iznenadio podatak da je zadatak „mikre 4“ da zainteresuje i muške vozače?! Dakle, „mikra“ bi trebalo da postane uniseks automobil poput „minija“ ili „audija A1“. Za početak, nekoliko važnih informacija. „Mikra“ koristi potpuno novu V platformu, koja je lakša i svakako modernija od prethodne, i na kojoj će biti „postavljena“ dva buduća „Nisanova“ kompakta. Takođe, „mikra“ će se proizvoditi samo u Kini, Meksiku, Indiji i Tajlandu, a planirana je prodaja na čak 160 tržišta. Hladno i kišovito vreme u Kopenhagenu nije pokvarilo prvobitni utisak da je „mikra“ zadržala „sladak“ izgled. Prepoznatljive crte su na svom mestu i model B segmenta deluje samouvereno i živahno...

Magnet za dame u novom odelu„Nisan mikra“ je od svoje treće generacije, predstavljene 2002. važila za pravi ženski automobil.

Dopadljivog dizajna, pouzdana i laka za vožnju, kao magnet je privukla pripadnice lepšeg pola. Zato nas je na prezentaciji u Kopenhagenu iznenadio podatak da je zadatak „mikre 4“ da zainteresuje i muške vozače?! Dakle, „mikra“ bi trebalo da postane uniseks automobil poput „minija“ ili „audija A1“.

Za početak, nekoliko važnih informacija. „Mikra“ koristi potpuno novu V platformu, koja je lakša i svakako modernija od prethodne, i na kojoj će biti „postavljena“ dva buduća „Nisanova“ kompakta. Takođe, „mikra“ će se proizvoditi samo u Kini, Meksiku, Indiji i Tajlandu, a planirana je prodaja na čak 160 tržišta.

„Mikra“ ostaje mikro

Hladno i kišovito vreme u Kopenhagenu nije pokvarilo prvobitni utisak da je „mikra“ zadržala „sladak“ izgled.

Prepoznatljive crte su na svom mestu i model B segmenta deluje samouvereno i živahno. Ipak, nemoguće je sakriti da nova „mikra“ izgleda robusnije, što su predstavnici „Nisana“ predstavili kao „poklon“ muškarcima. Zadnji deo je, čini se, nedorečen, a razlog je u zadržanim kompaktnim dimenzijama. Naime, Japanci su odustali od ideje da „mikra“ priđe „klubu četiri metra“ i dužina je povećana samo za 6,1 centimetar na ukupnih 3,78 metara. Dizajneri su tako ostali bez prostora i materijala za igru sa „repom“. Novitet je i detalj u obliku bumeranga na krovu koji „smiruje“ strujanje vetra, a samim tim i snižava nivo buke u kabini.

Unutrašnjost je moderno urađena, baš u stilu „mikre“. Međutim, korišćeni materijal je lep na oko, ali ne i na dodir.

Plastika je tvrda, prilično krta i pitanje je koliko će dugo izdržati mušku ruku. Instrumenti su pregledni i dobro osvetljeni, a zanimljivo rešenje je okrugli klima-uređaj. Testirani modeli su imali navigacioni uređaj sa kolornim ekranom osetljivim na dodir. Nažalost, nismo imali priliku da vidimo kako će izgledati centralna konzola na modeli bez navigacije, koji će u Srbiji biti popularniji. Kožni volan lepo leži u ruci, ali kao i kod „džuka“ može da se podešava samo po visini, ne i po dubini. Kabina je prostrana i dobro iskorišćena.

Samo jedan motor

Za početak, „mikru“ će pokretati novi 1,2-litarski trocilindraš sa 80 konja, koji solidno odrađuje posao u gradskoj vožnji. Agregat je živahan i dobro vuče do 60-70 km/h, a kupcima se nudi izbor dva menjača - ručnog petostepenog ili kontinualnog CVT. Nema sumnje da će se damama više svideti CVT menjač na kojem se nalazi i dugme „sport“ za, po potrebi, agresivniju vožnju. Trocilindraš je u mirovanju nečujan, dok pri višim obrtajima (crveno počinje od 6.500 o/min) voli da se bučnije oglasi. Na proleće 2011. pojaviće se i 1.2 „supercharged“ verzija sa 99 konja.

Rizično parkiranje

„Mikra“ jedina u segmentu može da se pohvali „Parking Slot Measurement“ sistemom koji pomoću senzora na prednjem i zadnjem braniku meri parking mesto, odnosno računa razmak između dva automobila. Sistem odobrava parkiranje pod uslovom da je parking mesto za metar duže od ukupne dužine automobila (3,78 m). Ako je razmak između 60 cm i jednog metra, sistem savetuje vozača da je parkiranje „rizično“, dok za manje od 0,6 metara preporučuje da se potraži novo parking mesto. Cena nove „mikre“ za srpsko tržište još nije određena, ali ne bi trebalo previše da se razlikuje od cena u Nemačkoj (10.470 evra).

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik